كل سنه وحضرتك طيب وبخير ديما يا بشمهندس ياسر يا عنوان الأخلاق والنجاح دمت قدوه حسنه ٠٠? Eng Yasser Abdallah
كل سنه وحضرتك طيب وبخير ديما يا بشمهندس ياسر يا عنوان الأخلاق والنجاح دمت قدوه حسنه ٠٠?
Eng Yasser Abdallah
Sign Up to our social questions and Answers Engine to ask questions, answer people’s questions, and connect with other people.
Login to our social questions & Answers Engine to ask questions answer people’s questions & connect with other people.
Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.
يجب تسجيل الدخول لتستطيع إضافة سؤال.
يجب تسجيل الدخول لتستطيع إضافة مقالة.
برجاء توضيح أسباب شعورك أنك بحاجة للإبلاغ عن السؤال.
برجاء توضيح أسباب شعورك أنك بحاجة للإبلاغ عن الإجابة.
برجاء توضيح أسباب شعورك أنك بحاجة للإبلاغ عن المستخدم.
نريد ربط الأشخاص الذين لديهم المعرفة بمشاكل بيت الوطن بجيرانهم وحل واذالة جميع العقبات
[pagemaster_page id=”64″]
ابتسامه ترتسم على وجه الجميع فى مستقبل افضل لنا جميعا باذن الله .. لكن يتوسطنا الاخ والصديق والانسان انه المهندس ياسر عبدالله اللى عيد ميلاده النهارده فكل سنه وانت طيب يا بشمهندس ياسر وعقبال ميت سنه وربنا يرزقك الخير والسعاده ويفضل ديما عندك رؤيه ? ( الصوره تجمع من اليمين علاء جمعان والاستاذ محمد مصطفى والمهندس محمد البوستانى والاستاذ حسن جوده والمهندس ياسر عبدالله والمهندس المشاكس ابن البلد مروان فارس … صباح الفل عليكم جميعا .
ابتسامه ترتسم على وجه الجميع فى مستقبل افضل لنا جميعا باذن الله .. لكن يتوسطنا الاخ والصديق والانسان انه المهندس ياسر عبدالله اللى عيد ميلاده النهارده فكل سنه وانت طيب يا بشمهندس ياسر وعقبال ميت سنه وربنا يرزقك الخير والسعاده ويفضل ديما عندك رؤيه ? ( الصوره تجمع من اليمين علاء جمعان والاستاذ محمد مصطفى والمهندس محمد البوستانى والاستاذ حسن جوده والمهندس ياسر عبدالله والمهندس المشاكس ابن البلد مروان فارس … صباح الفل عليكم جميعا

كل سنه وحضرتك طيب وبخير ديما يا بشمهندس ياسر يا عنوان الأخلاق والنجاح دمت قدوه حسنه ٠٠? Eng Yasser Abdallah
كل سنه وحضرتك طيب وبخير ديما يا بشمهندس ياسر يا عنوان الأخلاق والنجاح دمت قدوه حسنه ٠٠?
Eng Yasser Abdallah
بيان ‼️ موضوع سحب الاراضي الي عليه قسطين ونزلت الان علي السيستم لهم حلين 1- اما تقدم طلب في الهيئه وتقول انهم لم يرسلو لك جواب بعلم الوصول للبيت ولم تنعقد اللجنه العقاريه بذلك وترسلك ايضا قرار السحب وكل ده مخالف للقانون وان الارض بحوزتك ولو انت باني مباني تقول ذلك وانك مستعد لدفع المتأخرات وفي هذه الحاله حتضرر تدفع كل الي عليك امالوممعكش فلوس كامله ??? ثانيا / انذار من محامي ان الاجراءات غير قانونيه وانت مستعد تدفع جزء من المديونيات وان اصلا المرافق غير كامله للانتفاع بالارض ووووووووو وهنا لازم يردو عليكم قانوني ويقبل الدفع الجزء غصب عنهاقرأ المزيد
بيان ‼️
موضوع سحب الاراضي الي عليه قسطين ونزلت الان علي السيستم
لهم حلين
1- اما تقدم طلب في الهيئه وتقول انهم لم يرسلو لك جواب بعلم الوصول للبيت ولم تنعقد اللجنه العقاريه بذلك وترسلك ايضا قرار السحب وكل ده مخالف للقانون وان الارض بحوزتك ولو انت باني مباني تقول ذلك وانك مستعد لدفع المتأخرات وفي هذه الحاله حتضرر تدفع كل الي عليك امالوممعكش فلوس كامله ???
ثانيا /
انذار من محامي ان الاجراءات غير قانونيه وانت مستعد تدفع جزء من المديونيات وان اصلا المرافق غير كامله للانتفاع بالارض ووووووووو
وهنا لازم يردو عليكم قانوني ويقبل الدفع الجزء غصب عنه
ثالث / النيابه الاداريه وايضا شكوي محامي ان الموظفين العقاريه والماليه استغلو سلطتهم ولم يتبع الاجراءات القانونيه وسحبو الارض من السيستم لي الضغط علينا غير قانوني مع العلم انني لو دفعت جزء من القسطين يعتبر ليس علي قسطين كاملين
والمحامين عارفين حيكتبو ايه وايه ويبقي انتم الي بتضغطو عليهم مش هم
لان في ناس بتكلمني قاعد منتظر لو حد اخذ حكم حيتعمم والله الي اخذ حكم مش عاوز يقول لي جنس مخلوق وبينفذ لنفسه فقط وده الاتفاق مع الهيئه الي يأخذ حكم فردي ينفذوه بشرط عدم الاعلان عنه
وبستغرب يكلمني ناس مقهوره ومعندهمش القسطين ولم يتحرك حتي امام الله ان يدافع عن حقه ويكون اتبع الاسباب
الا هل بلغت اللهم فاشهد?
لا ولازم تاخد الصيغه من الشئون القانونيه علشان ماتعملشي التوكيل ويترفض
لا
ولازم تاخد الصيغه من الشئون القانونيه علشان ماتعملشي التوكيل ويترفض
الفيس كله بيتكلم عن مقاطعة الحديد وموجود حملة خليه يصدى محدش بيشترى حديد دلوقتى خالص
الفيس كله بيتكلم عن مقاطعة الحديد وموجود حملة خليه يصدى
محدش بيشترى حديد دلوقتى خالص
تتماسك الخرسانه وتتصلب بعد الصب بسبع او ثمان ساعات بعدها لابد من المعالجه بالمياه لكي تتماسك وتتفاعل وتتصلب داخل جزيئات الخرسانه وتكتمل عمليه التفاعل الكيميائيه .. .
بصراحه انا حابب اقول شهاده حق للمهندس العظيم علاء جمعان لان بصراحه الي شوفتو منه تقريبا مش بيتقرر كثير انا اول مره اشوف الحج علاء كان في شهر يناير الي فات في اجازتي السنويه لمصر واللقاء جه اني اتصلت بيه اخد رايه في شراء قطعه ارض في بيت الوطن لقيته بدون تردد بيقولي ما تتفضل عندنا في مقر شركته, شركه حيازه واستقبلني استقبال رائع و مع انه كان مشغول جدا حوالي خمس مهندسين طالعين خارجين عليه الا ان هو قضي معي نص ساعه بيشرحلي المناطق ومميزها ولما قلتلو ان معروض عليا قطعه معينه وقلتله اني لسه ماشوفتهاش اصر اني ياخدني ...اقرأ المزيد
بصراحه انا حابب اقول شهاده حق للمهندس العظيم علاء جمعان لان بصراحه الي شوفتو منه تقريبا مش بيتقرر كثير انا اول مره اشوف الحج علاء كان في شهر يناير الي فات في اجازتي السنويه لمصر واللقاء جه اني اتصلت بيه اخد رايه في شراء قطعه ارض في بيت الوطن لقيته بدون تردد بيقولي ما تتفضل عندنا في مقر شركته, شركه حيازه واستقبلني استقبال رائع و مع انه كان مشغول جدا حوالي خمس مهندسين طالعين خارجين عليه الا ان هو قضي معي نص ساعه بيشرحلي المناطق ومميزها ولما قلتلو ان معروض عليا قطعه معينه وقلتله اني لسه ماشوفتهاش اصر اني ياخدني بنفسه يفرجني علي القطعه ويشرحلي المنطقه مع انه ليس له اي مصلحه الغريب في الموضوع بالنسبه لي مش مساعدته ليا لان ده مش غريب عليه لكن عدم تطرقه كثيرا لشركته او تسويق مشاريعه في معظم فيديوهاته علي الموقع و اقتصار الفيديوهات علي نشر الفائده للناس فقط مع ان بعكس معظم الشركات العقاريه و شركات المقولات التي تحتوي علي عدد قليل من الموظفين فانا وجدت مقر شركه كبيرجدا باحترافيه غير مسبوقه من عدد كبير من مهندسي التصميم وقسم خاص من خبراء التسويق وقسم منفصل للتسويق الخارجي و مهندسي اداره مشروعات وعدد كبير من المشاريع القائمه بتصاميم ممتازه بصور ممتازه في جميع ارجاء الشركه و تعجبت لعدم تطرقه لكل هدا بجميع فيديوهاته بعكس جميع اصحاب الشركات ولكنه يقتصر علي النصائح فقط بس كما زكرت الي شفته مش بيتشاف كثير
بارك الله للحج علاء واكثر من امثاله وياريت نرحمه من اتصالتنا لان تقريبا تلفوناته االشخصيه مابطلتش رن وكلها نصائح
انا ترددت قبل نشر هدا البوست لانه من الناس الي مابيستناش شكر بس حسيته اقل حاجه ممكن تتقال كشهاده حق
Alaa Jamaan
شركه حيازه
قراءة أقليظل وجود العمدة Alaa Jamaan بيننا إضافة لبيت الوطن و كل حالم بقطعة أرض ومبعث علي التفاؤل و الأمل و دليل قاطع على وجود الخير في أمه سيدنا محمد ليوم الدين.
يظل وجود العمدة Alaa Jamaan بيننا إضافة لبيت الوطن و كل حالم بقطعة أرض ومبعث علي التفاؤل و الأمل و دليل قاطع على وجود الخير في أمه سيدنا محمد ليوم الدين.
قراءة أقلF
حد يعرف اسعار الشقق في المرحلة الثامنة كام في الرحاب ومدينتي
حد يعرف اسعار الشقق في المرحلة الثامنة كام في الرحاب ومدينتي
قراءة أقلالقسط جاهز ومتحدد بأخطار التخصيص بالجنيه مش بالدولار مفروض يتحول إلى دولار بسعر السداد ولا الاستحقاق
القسط جاهز ومتحدد بأخطار التخصيص بالجنيه مش بالدولار
مفروض يتحول إلى دولار بسعر السداد ولا الاستحقاق
أنا كان عندي قسطين من سنتين بتوع الاستلام حاسبني عليهم علي سعر يوم السداد وبعدين لما رحت ادفع القسط التالته طالبوني بفرق القسطين دول علي يوم الاستحقاق بالاضافه إلي غرامه تأخير الفرق بالاضافه للقسط التالت بسعر يوم الاستحقاق
أنا كان عندي قسطين من سنتين بتوع الاستلام حاسبني عليهم علي سعر يوم السداد وبعدين لما رحت ادفع القسط التالته طالبوني بفرق القسطين دول علي يوم الاستحقاق بالاضافه إلي غرامه تأخير الفرق بالاضافه للقسط التالت بسعر يوم الاستحقاق
قراءة أقل
معظم منطقة B الرابع صخر و طفلة و ضروري جدا عمل جسات حقيقية للتربة قبل التصميم الانشائي انا فى الحى الرابع B التربة كانت صخر ولم احتاج إحلال وفى قطع أخرى كان صخر وطفلة وتحتاج إحلال
معظم منطقة B الرابع صخر و طفلة و ضروري جدا عمل جسات حقيقية للتربة قبل التصميم الانشائي
انا فى الحى الرابع B
قراءة أقلالتربة كانت صخر ولم احتاج إحلال
وفى قطع أخرى كان صخر وطفلة وتحتاج إحلال