مساء الخير ايه طريقة التحويل السليمة لحساب الهيئة من داخل مصر لو الدولار موجود في الحساب لاكثر من ٦٠ يوم (بنك مصر) .
حولت علي كود حجز ايه
حولت علي كود حجز ايه
قراءة أقلSign Up to our social questions and Answers Engine to ask questions, answer people’s questions, and connect with other people.
Login to our social questions & Answers Engine to ask questions answer people’s questions & connect with other people.
Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.
يجب تسجيل الدخول لتستطيع إضافة سؤال.
يجب تسجيل الدخول لتستطيع إضافة مقالة.
برجاء توضيح أسباب شعورك أنك بحاجة للإبلاغ عن السؤال.
برجاء توضيح أسباب شعورك أنك بحاجة للإبلاغ عن الإجابة.
برجاء توضيح أسباب شعورك أنك بحاجة للإبلاغ عن المستخدم.
نريد ربط الأشخاص الذين لديهم المعرفة بمشاكل بيت الوطن بجيرانهم وحل واذالة جميع العقبات
[pagemaster_page id=”64″]
السلام عليكم انا لسه هقدم اليوم ف مشروع بيت الوطن بس الصراحة مش فاهمه حاجه يعنى كده اتاخرت ف التقديم ولا عادى مش فارق ترتيب الحوالات وكمان ممكن اعرف هو المبلغ اللى هحجز بيه اد ايه وايه افضل المناطق اللى هختارها .
حولت علي كود حجز ايه
حولت علي كود حجز ايه
قراءة أقلدى اسعار رخيصة
دى اسعار رخيصة
قراءة أقلنا لدى ابن احتيجات خاصة هل لهم استثناءات خاصة فى مسكن بيت الوطن او ماشابه ذلك
نا لدى ابن احتيجات خاصة هل لهم استثناءات خاصة فى مسكن بيت الوطن او ماشابه ذلك
قراءة أقلاعلان هام جدا جدا بعيدا عن ال 9000 حواله .. ?? __________________________ الساده الافاضل : اي حد حول حواله يبعت ايميل ويكتب فيه نوع التحويل او الغرض من التحويل ايه !! ارض- شقه- مقابر اي حاجه هوا بعت عليها وبعدين يكتب مبلغ التحويل وكود الحجز واسم الحاجز كما هو موجود بالسويفت بالحروف بالضبط ويرسل الايميل ضروري ومعاهم صورة السويفت كمان لان الموقع فيه بعض المشاكل عند اضافة السويفتات زي المقابر مثلا مبيقبلش.. شكرا جزيلا .
اعلان هام جدا جدا بعيدا عن ال 9000 حواله .. ??
__________________________
الساده الافاضل :
اي حد حول حواله يبعت ايميل ويكتب فيه نوع التحويل او الغرض من التحويل ايه !! ارض- شقه- مقابر اي حاجه هوا بعت عليها وبعدين يكتب مبلغ التحويل وكود الحجز واسم الحاجز كما هو موجود بالسويفت بالحروف بالضبط ويرسل الايميل ضروري ومعاهم صورة السويفت كمان لان الموقع فيه بعض المشاكل عند اضافة السويفتات زي المقابر مثلا مبيقبلش.. شكرا جزيلا
بمناسبة المقابر ياعمدة هل محدد عددٍ معين للحجز ولا مفتوح
بمناسبة المقابر ياعمدة
هل محدد عددٍ معين للحجز ولا مفتوح
الحجز المبدئي يعني انة فية حد طلع كود علي القطعة دي وانت عادي تقدر تطلع كود وغيرك يطلع كود المهم انها هاتروح للي تحويلة يوصل الاول
الحجز المبدئي يعني انة فية حد طلع كود علي القطعة دي وانت عادي تقدر تطلع كود وغيرك يطلع كود المهم انها هاتروح للي تحويلة يوصل الاول
قراءة أقلمتخصصون في كافة القضايا المتعلقة بجهاز مدينة القاهرة الجديدة:- 1- استرداد رسوم التعلية من جهاز مدينة القاهرة الجديدة (مقابل تعديل المرافق) 2- -تحويل الدور الأرضي بالفيلات والعمارات من سكنى لإداري 3- قضايا ومخالفات المباني 4- تقنين وضع الروف. 5- استخراج العقد الابتدائي من جهاز المدينة. 6- تسجيل العقود بالشهر العقاري 7- بحث تسلسل ومراجعة مستندات الملكية . 8- صياغة كافة العقود . 9- قضايا الاحوال الشخصية والمدنية والتجارية . .
متخصصون في كافة القضايا المتعلقة بجهاز مدينة القاهرة الجديدة:-
1- استرداد رسوم التعلية من جهاز مدينة القاهرة الجديدة (مقابل تعديل المرافق)
2- -تحويل الدور الأرضي بالفيلات والعمارات من سكنى لإداري
3- قضايا ومخالفات المباني
4- تقنين وضع الروف.
5- استخراج العقد الابتدائي من جهاز المدينة.
6- تسجيل العقود بالشهر العقاري
7- بحث تسلسل ومراجعة مستندات الملكية .
8- صياغة كافة العقود .
9- قضايا الاحوال الشخصية والمدنية والتجارية .
من فضلك هو مسموح تحويل الارضي لاداري في عمارات الخاصه بالجهاز ام غير مسموح واايضا بالنسبه لعمارات الاهالي؟؟؟
من فضلك هو مسموح تحويل الارضي لاداري في عمارات الخاصه بالجهاز ام غير مسموح واايضا بالنسبه لعمارات الاهالي؟؟؟
قراءة أقلنوفمبر القادم ان شاء الله
نوفمبر القادم ان شاء الله
قراءة أقلhttps://drive.google.com/file/d/1dkoqbwnGadE2g5xwxe5–HjmL1CiRien/view?usp=sharing مع نهايه الخرائط الخاصه بطرح المرحله ? علشان محدش يتوه في الخرائط بكل صياغها للتنزيل? اضغط على اللينك واستمتع بالمرحله ?? يارب نكون قدرنا نفيد كل الحاجزين باللي نقدر عليه لينك مجمع لتحميل خرائط كل المدن لطرح المرحله ? #سكني , بالمساحات والمقدمات #والمقابر جميع الخرائط jpg & pdf بالتوفيق لجميع المتقدمين للطرح ، تحياتي للجميع Raed Mouraad ? الرائد المرحلة 8.pdf .
https://drive.google.com/file/d/1dkoqbwnGadE2g5xwxe5–HjmL1CiRien/view?usp=sharing
مع نهايه الخرائط الخاصه بطرح المرحله ?
علشان محدش يتوه في الخرائط بكل صياغها للتنزيل?
اضغط على اللينك واستمتع بالمرحله ??
يارب نكون قدرنا نفيد كل الحاجزين باللي نقدر عليه
لينك مجمع لتحميل خرائط كل المدن لطرح المرحله ? #سكني , بالمساحات والمقدمات #والمقابر
جميع الخرائط jpg & pdf
بالتوفيق لجميع المتقدمين للطرح ، تحياتي للجميع
Raed Mouraad ?
الرائد المرحلة 8.pdf
قراءة أقلازاي نحفظها على الموبيل في صيغة pdfبشكل دائم لان بجي ابعتها للايميل بتروح على شكل لينك
ازاي نحفظها على الموبيل في صيغة pdfبشكل دائم
لان بجي ابعتها للايميل بتروح على شكل لينك
مفيش اجماع على رأى واحد من الناس للحلول انا شايف ان اللى أخطأ هو اللى يقدم حلول احنا ليه نتظلم ونتحمل ضغط عصبى ونقعد نفكر فى حلول كمان ليهم. الموقع فيه مشكله تقفل الحجز تماما و تنزل تنويه بكل احترام تم التأجيل لتانى يوم لحد اصلاح العطل فى الموقع ايه العيب فى كدة ولو حد حول بدون كود ساعتها يستحمل انه خالف. لحد امتى الناس هتفضل تخبط فى بعض والمشكله لا عندى ولا عندك المشكلة فى الادارة. فى انتظار رد المسؤلين عن المهزله اللى حصلت فى المرحلة السابعة اللى هيا شمال الرحاب وهيا فعلا اسم على مسمى حتى الأن . ...اقرأ المزيد
مفيش اجماع على رأى واحد من الناس للحلول انا شايف ان اللى أخطأ هو اللى يقدم حلول احنا ليه نتظلم ونتحمل ضغط عصبى ونقعد نفكر فى حلول كمان ليهم.
الموقع فيه مشكله تقفل الحجز تماما و تنزل تنويه بكل احترام تم التأجيل لتانى يوم لحد اصلاح العطل فى الموقع ايه العيب فى كدة ولو حد حول بدون كود ساعتها يستحمل انه خالف.
لحد امتى الناس هتفضل تخبط فى بعض والمشكله لا عندى ولا عندك المشكلة فى الادارة.
فى انتظار رد المسؤلين عن المهزله اللى حصلت فى المرحلة السابعة اللى هيا شمال الرحاب وهيا فعلا اسم على مسمى حتى الأن
كلام محترم جميل .وده اصل المشكله. التنويه كان طعم لينا ليغطى على ما تم طبخه وتدبيره بليل.
كلام محترم جميل .وده اصل المشكله. التنويه كان طعم لينا ليغطى على ما تم طبخه وتدبيره بليل.
قراءة أقلالسلام عليكم ، لو سمحتوا حد مر بتجربة البيع بالمقدم و دفع ضريبة التصرفات العقارية؟يعني باع بالمقدم فقط و دفع ضريبة تصرفات عقارية علي الجزء اللي باعه من الارض.
السلام عليكم ، لو سمحتوا حد مر بتجربة البيع بالمقدم و دفع ضريبة التصرفات العقارية؟يعني باع بالمقدم فقط و دفع ضريبة تصرفات عقارية علي الجزء اللي باعه من الارض.
قراءة أقلوفي ناس باعت الشقق واضرر الي اخذ الشقه يدفع الضريبه علشان يدخل المرافق كامله باسمه لان في ثغره في القانون تخلي المشتري وبايع بتوكيل من الاصيل شقق مثلا يرجع عليه لانه لم يرسل له ثمن الشقق الي بايعها باسمه فيضرر يخلص الضريبه ودي
وفي ناس باعت الشقق واضرر الي اخذ الشقه يدفع الضريبه علشان يدخل المرافق كامله باسمه
لان في ثغره في القانون تخلي المشتري وبايع بتوكيل من الاصيل شقق مثلا
يرجع عليه لانه لم يرسل له ثمن الشقق الي بايعها باسمه فيضرر يخلص الضريبه ودي
Up
Up
قراءة أقل