يعني تروح البنك تعمل ايداع في حسابك ب ١٠٠٠ دولار البنك ميقبلش منك الايداع الا بمعرفة مصدرك الرسمي بمستند رسمي لحصولك ع الدولار؟!؟!
تم التعديل للمنشور ⬆️⬆️ وبعد التواصل مع اكتر من بنك
الكلام خاص بالمستوردين لاتمام عمليه الاستيراد فقط لاغير وشكرااا.

الكلام عن الاستيراد بمعنى اى فلوس طالعه مصر من الاخر اما فلوس هتدخل جيب الحكومه مفيش أيتها مشكله المهم توفر لهم دولار
عملاء الاستيراد فقط
طيب وسداد الاقساط لأراضى الجهاز فى بيت الوطن هياخدها بالجنيه ولا الدولار ؟؟؟
طيب واللي نزل نهائي وبيحاول يدبر دولار من خارج البنك يعمل ايه لسداد الاقساط؟
حيحارب الدولار في ايد الناس
م
هل يغطى الاعتمادات للمستوردين من البنك ؟
ولا ده طريق لغلق باب الاستيراد للقطاع الخاص تماماً؟!
حصل باباشااا لازم ابصال من الصرافه
علشان يوقف شراء العملة حتي من السوق السوداء
مفيش فايده فيك ?
يابني كلمني وافهمك
دة المستورد بس اعتقد بس طبعا كلة بالحب هيعدي هما لاقيين دولار
حتي لو معاك ايصال من صرافه البنك الاهلي أو بنك مصر برده مش هيقبل منك ولا دولار واحد
كاتبين لعملاء الاستيراد
معتقدش لو شخص عادي عايز يودع دولار يمنعوه هما لاقيين