عمال افكر في موضوع تاجيل الاستلام ستة شهور ده وخايف ليكون فخ زي اللي عمله البنك المركزي مع البنوك للناس وقت الكرونا والناس اخدو البنج وافتكرو ان الحدايه بترمي كتاكيت .?
عمال افكر في موضوع تاجيل الاستلام ستة شهور ده وخايف ليكون فخ زي اللي عمله البنك … خ_
شارك
يعني ايه الجهاز هو اللي قالنا اتاجل القسط الي شهر ٨
هو معمول عشان الناس الي مش عارفة تنزل بسبب حظر الكورونا
عندي قطعه في بيت الوطن التكميلي باكتوبر والمفروض الاستلام هذا الشهر لكن ملف القطعه لم يصل من الهيئة الى الان .. مالعمل ؟
دا احنا هيطلع اعباء اهالينا ?
كله بثمنه
هههههه ماهو الراجل قال التأجيل مع دفع الاقساط وكل المستحقات يبقي ايه عدم الاستلام هيفيد بأيه
اكيد فيها غرامة تاخير اوفوائد او سحب الارض
يعنى إزاي دفع القسط بدون استلام. يعنى تبعت القسط علي حساب البنك المركزي وبعدين لما ننزل نستلم؟؟
لاحظ جملة ( محملة بالأعباء ) المذكورة في القرار يعني فوايد وغرامة تأخير برده
السلام عليكم مستر علاء اخبار المرحله الثالثة منطقه ال ايه ٦سنوات وداخلين في السابعه مافيش او خبر بالله عليك رد علي
https://www.google.com/amp/s/m.youm7.com/amp/2021/2/13/%25D8%25A7%25D9%2584%25D8%25A5%25D8%25B3%25D9%2583%25D8%25A7%25D9%2586-%25D8%25AA%25D9%2585%25D9%2586%25D8%25AD-%25D9%2585%25D9%2587%25D9%2584%25D8%25A9-6-%25D8%25A3%25D8%25B4%25D9%2587%25D8%25B1-%25D9%2584%25D8%25A7%25D8%25B3%25D8%25AA%25D9%2584%25D8%25A7%25D9%2585-%25D8%25A3%25D8%25B1%25D8%25A7%25D8%25B6%25D9%2589-%25D9%2585%25D8%25B4%25D8%25B1%25D9%2588%25D8%25B9-%25D8%25A8%25D9%258A%25D8%25AA-%25D8%25A7%25D9%2584%25D9%2588%25D8%25B7%25D9%2586/5203770
ده عشان الناس اللى مش هتقدر تنزل وتستلم بنفسها بسبب الكورونا ، مش تاجيل اقساط او مستحقات
الحى الثالث (j) جاهز للتسليم ولا لسه
اللي مش هيستلم خلال ال ٦ شهور ومش عليه فلوس هيعملوا ايه معاه ممكن حد يوضح ؟
F