عمال افكر في موضوع تاجيل الاستلام ستة شهور ده وخايف ليكون فخ زي اللي عمله البنك المركزي مع البنوك للناس وقت الكرونا والناس اخدو البنج وافتكرو ان الحدايه بترمي كتاكيت .?
عمال افكر في موضوع تاجيل الاستلام ستة شهور ده وخايف ليكون فخ زي اللي عمله البنك … خ_
شارك
كله بثمنه
هو معمول عشان الناس الي مش عارفة تنزل بسبب حظر الكورونا
F
اكيد فيها غرامة تاخير اوفوائد او سحب الارض
https://www.google.com/amp/s/m.youm7.com/amp/2021/2/13/%25D8%25A7%25D9%2584%25D8%25A5%25D8%25B3%25D9%2583%25D8%25A7%25D9%2586-%25D8%25AA%25D9%2585%25D9%2586%25D8%25AD-%25D9%2585%25D9%2587%25D9%2584%25D8%25A9-6-%25D8%25A3%25D8%25B4%25D9%2587%25D8%25B1-%25D9%2584%25D8%25A7%25D8%25B3%25D8%25AA%25D9%2584%25D8%25A7%25D9%2585-%25D8%25A3%25D8%25B1%25D8%25A7%25D8%25B6%25D9%2589-%25D9%2585%25D8%25B4%25D8%25B1%25D9%2588%25D8%25B9-%25D8%25A8%25D9%258A%25D8%25AA-%25D8%25A7%25D9%2584%25D9%2588%25D8%25B7%25D9%2586/5203770
يعني ايه الجهاز هو اللي قالنا اتاجل القسط الي شهر ٨
لاحظ جملة ( محملة بالأعباء ) المذكورة في القرار يعني فوايد وغرامة تأخير برده
دا احنا هيطلع اعباء اهالينا ?
عندي قطعه في بيت الوطن التكميلي باكتوبر والمفروض الاستلام هذا الشهر لكن ملف القطعه لم يصل من الهيئة الى الان .. مالعمل ؟
ده عشان الناس اللى مش هتقدر تنزل وتستلم بنفسها بسبب الكورونا ، مش تاجيل اقساط او مستحقات
اللي مش هيستلم خلال ال ٦ شهور ومش عليه فلوس هيعملوا ايه معاه ممكن حد يوضح ؟
هههههه ماهو الراجل قال التأجيل مع دفع الاقساط وكل المستحقات يبقي ايه عدم الاستلام هيفيد بأيه
الحى الثالث (j) جاهز للتسليم ولا لسه
السلام عليكم مستر علاء اخبار المرحله الثالثة منطقه ال ايه ٦سنوات وداخلين في السابعه مافيش او خبر بالله عليك رد علي
يعنى إزاي دفع القسط بدون استلام. يعنى تبعت القسط علي حساب البنك المركزي وبعدين لما ننزل نستلم؟؟