بخصوص المده السته شهور لتأجيل الاستلام علشان الكورونا واللي تصادف انها كانت مع استلام النرجس وقلنا ونشرنا اكتر من مره المده دي علشان الناس اللي مش عارفه تنزل من بره يبقي معاها ستة شهور يكون الدنيا مشيت .. لكن كل ده مشروط بدفع الواحد ونص في الموعد المحدد بالجداول اللي اتنشرت للاستلام ودفع الواحد ونص بالميه وليك شهر بعدها لتسديد القسط .. ولازم حد يثبته بالماليه والعقاريه .. ولكن لو مدفعتش خالص ولا حولت ولا دفعت اي حاجه هتدفع بعد كده بغرامه وكأن المهله ولا ليها وقت سريان ولا ليها مفعول .. وكمان لو الجهاز اتجنن ممكن يسحب الارض لان من احد شروط السحب عدم الاستلام بميعادك بعد المهله الممنوحه .. اعتقد كده الكلام واضح عشان كل شويه واحد يسئل السؤال ده علي الخاص وكمان الرجاله اللي طول النهار تسئل عن الحي الرابع وكل شويه حرف GMH قلت الف مره بكل البوستات والتعليقات انهم هيتسلمو في اخر التسليم اللي هيبدا في شهر 1/7/2020 وكمان حرف ال F ده لسه عليه بدري مش اقل من 8 شهور .. كلامي يا رجاله واضح وشكرا ..
بخصوص المده السته شهور لتأجيل الاستلام علشان الكورونا واللي تصادف انها كانت مع ا… خ_
شارك
هو دفع ١.٥٪ ممكن عن طريق تحويل بنكي من الخارج وأروح استلم بايصال التحويل او السويفت
ولا لازم انتظر لما التحويل يوصل المالية في الجهاز او لازم شيك مصرفي
ربنا يحفظكم ياعمدهAlaa Alaa Jamaan
السلام عليكم
ممكن صيغة توكيل استلام الارض عشان اوثقه بالسفاره و حد قريبى يستلم بيه من الجهاز عشان الفتره دى موقوفه اجازتنا بسبب كورونا
حرف D حي رابع
وحرف ال D
F
طيب بعد اذنك انا دفعت القسط الاول ودفعت ١.٥ ٪ ولما قدمت علي الاستلام قالو الارض مش جاهزة واجلو لينا القسط الثاني الي شهر ٨ /٢٠٢١يعني اجلوه تقريبا سنه ده في مشكلة
انا القطعة بتاعتي حي خامس حرف o
هل عندي مشكلة
الحى التالت H
إخباره اية يا عمده
مفيش اى اخبار عنه
طيب اللي لسه محولش ال ١.٥٪ والقسط لاستلام النرجس هيبقي اتمي اخر معاد للمهله ؟
تقصد شهر ٧ /٢٠٢١