السلام عليكم ملاك بيت الوطن الكرام .اول امبارح عملت زياره لبيت الوطن واقدر أقول دلوقتى ان بيت الوطن حايخرج من دائره الخمس والسبع سنوات للعمار الى سنتان او ثلاث ومن الممكن أقل .كميه هائله من المبانى والتطوير وتخطيط الطرق وتقسيم الاحياء والحروف وتحديد الطرق .التغيير ملحوظ جدا جدا بسرعه مفرحه قمت ايضا بالوصول الى الحى الرابع ورأيت تخطيط القطع وبعض الهياكل الخرسانيه والسادس فاأطمئن قلبى وقريبا ملحمه بناء فى بيت الوطن بشكل عام وكذلك حجم السرعه فى الانشاءات داخل النادى الاهلى تشير الى التطور القريب .مبروك مقدما لجميع رواد بيت الوطن
السلام عليكم ملاك بيت الوطن الكرام .اول امبارح عملت زياره لبيت الوطن واقدر أقول … خ_
شارك
ازاي ناخد فيه شقة من فضلكم
فعلا معدل زيادة الانشاءات فى بيت الوطن بتزيد جدا جدا وكل يوم فيه مبانى جديدة وشكل المنطقة أصبح ممتاز وحاليا العمار حوله من كل الجهات وأعتقد إن السكن حيكون خلال سنتين أو ثلاثة وزيادة المبانى حتضغط على الجهاز لتشغيل المرافق وطرح الخدمات
بيت الوطن أفضل تخطيط وأفضل سكن وأفضل إستثمار
بشركم الله بكل خير
لما نراجع تاريخ تطور كل حي من احياء التجمع هتلاقي في نقطة تحول بعدها معدل الاعمار زاد جدا
انا شايف ان السنة الجايه هتكون هي نقطة التحول و فعلا ممكن الناس تسكن بعد سنتين او تلاته.
ماونتين فيو وبالم هيلز اكبر دليل علي ان بيت الوطن من ارقي احياء القاهرة الجديدة. الف مبروووووك لجميع ملاك بيت الوطن.
فعلا نسبة العمار بالحي الأول هي الاعلي ونحن ندعو كل الملاك ان تقوم بالبناء في اسرع وقت للاسباب الاتيه:
١- مهلة البناء قاربت علي الانتهاء للمراحل الاولى والثانية
٢- اسعار مواد البناء في تزايد مستمر ولكن هذه الايام زيادة غير عادية وممكن تصل اكثر من ٢٠٪ زيادة اسعار سنوية
٣- التعمير يضغط علي الجهاز ان ينتهي ويشغل المرافق
٤- التعمير يرفع من قيمة بيت الوطن وسوف تزيد اسعار الاراضي والشقق
٥- كلما زادت نسبة البناء والسكن يحث المقيمين بالامن والامان
٦- ان نقيم في بيوتنا التي استثمرنا فيها مبالغ طائلة بدل من بدائل اخري اكثر كلفه
٧-من خبرة الحياة ان كل شيء بيتم عمله بالصورة الصحيحة وفي الوقت المطلوب بيكون ناجح ويكون الاستثمار فيه أفضل سواء بالسكن او الإيجار للشقق الزيادة او ب بيع الشقق بأسعار عاليه
٨- العمل الجماعي يؤدي الي النجاح
الحمدلله لله لقد بدات بالبناء بالحي الاول حرف F واريد جيراني بالتعمير معنا هناك
نتمني لكم التوفيق والنجاح الدائم
Yassin Mohamed نفس اللى قولته بالظبط
Up
ولسه تعالي الحي التاني وشوف كميه الإنشاءات
يارب
لايجود شبكه مرافق ياهندسه عن لسان مهندسي شركه المرافق خاصه الحي الاول خطوط ركبه هياكل فقط كلها متهالكه استغاثه ودي اهم من المرافق وكل ماتكلم المهندسين يقولك العرب يافرحتي فين شبكه الصرف مفيش
بيت الوطن خلاص انطلق والحمد لله واصبح حاله من التفاول والامل وكيان حلمنا بيه بكل حاجه جميله والحمد لله بس محتاجين الناس تبني