لكل نجاح اسباب ..
ونجاح الجمعية دائما أسبابه الاتحاد و الصدق و الإخلاص و خدمة الجميع و تحديد الهدف
نقدم لسيادتكم اليوم… خطوة جديدة فى نجاح جزء من أهداف الجمعية الا وهو تحقيق العدل للمواطنين فى تعديل اشتراطات تساعد فى رفع قيمة أراضيهم و تعويض ما يوجد من سلبيات فى نسبة بناء او مساحات او اشتراطات او او
اليوم نقول….
الف الف مبروك لكل من صادف أرضه التعديلات و القرارات المرفقة…
الف الف مبروك لكل أعضاء الجمعية بأن يتم تلبية سيادة وزير الإسكان و المجتمعات العمرانية لطلباتكم..
الف الف مبروك لوجود كيان رسمى قوى يساعد كل المهتمين بالمجال العقارى بتوصيل الصوت والمتابعة حتى انجاز الأعمال…
#جمعية_مطورى_القاهرة_الجديدة
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=261082432028028&id=104005344402405


وهل السماح بالارتدادات والمساحات دي هيبقي السكن ده راقي و مميز
والله بيت الوطن باحياءه نعمه واللي يرفصها ربنا يسامحه??
Alaa jamaan يعنى كده موضوع زيادة عدد الشقق في الدور هيكون عليه رسوم ولا بدون
وعدد الادوار في القاهره الجديده كام
بالتوفيق اخبار حلوه علي بدايه السنه الجديده
ابتداء من مساحة كام ف اقل ممكن ماتتحققش النسبة البنائية ؟
الله ينور وربنا يبارك فيكم
عقبال زيادة الادوار الي اربعة ادوار في شمال الرحاب ان شاء الله.
الارتداد الخلفي ٦ متر
ام ٤ متر
محتاجين دعمكم يا استاذ علاء في الدور الزياده اسوة بالمخالفين اللي تم تقنينهم برخص التراب
كان في كلام ان في اتجاه الى السماح بدور مقابل نصف قيمة المخالفة وذلك للجماعه الملتزمين
الله يبارك فيكم حاج علاء وعقبال الموافقة على الطلب الاخير ان شاء الله
بالتوفيق شغل محترم ونتايج ممتازة
ماشاء الله بوركت جهودكم
لكن هل معني هذا ان الردود الأمامي للبدروم اصبح مترين بدلا من صفر كما في الشيخ زايد.. هذا من شانه افساد مساحة جيده للجراج… ارجو مراجعة هذا الامر
هل تم التوصل لحل توحيد الواجهات؟
ما شاء الله ، مشكورين علي المجهود ??، عايزين بقي دور زيادة في النرجس اسوة بالنرجس عمارات ?
دي موافقات خلاص كده ولا تحت الدراسة؟؟
بالتوفيق إن شاء الله ❤️❤️
باقى أضافه دور وكده تبقى تمام والاتحاد قوه
بالنسبه للبند الاخير عدد الوحدات فى الدور هيكون بدون رسوم ولا مازال هناك رسوم للشقه الزياده
هو الخطاب بتاريخ نهاية شهر نوفمبر؟ ولا لسة متوقع جديد يا م. علاء؟
الله ينور ياعمده
Alaa Jamaan
يعني الاراضي 420م في الرحاب كده أمورها تمام؟
شمال الرحاب الردود الخلفي ٥م مش ٤ م
مجهود طيب نشكر كل من ساهم في الحصول عليه
هل المنور تبع النسبه ولا برهاها
ما شاء الله
الله ينور يا عمدة بيت الوطن