عايز رايكوا .قطعه ارض بحري علي شارع ٣٢م تسمح ب٣ شقق منهم واحده خلفي ولا قطعه ارض علي ميدان شارعين ٣٢م قبلي غربي وتسمح ب٣ شقق بس طبعا كلهم واجهه.مع العلم ديه هتبقي سكن للعاءله ان شاء الله.ارجو النصيحه
عايز رايكوا .قطعه ارض بحري علي شارع ٣٢م تسمح ب٣ شقق منهم واحده خلفي ولا قطعه ارض… خ_
شارك
الوجهتين افضل
على ميدان افضل سيبك من موضوع بحرى دى
الناصية علي ميدان افضل وخلي البحري في المردود الخلفي ومسقط بحري هيخلي الشقق القبلي الغربي جنة هواء عن تجربة كل ما تحتاجه ردود اكبر امتار مسموح به ناحية البحري ومنور طولي يغذى شبابيك للشقق القبلي هتكون جنة
اللي علي ميدان افضل، علشان ال ٣ شقق هيتساووا في الفيو لكن البحري مين هيوافق ياخد الشقة الخلفية وهتكون قبلي كمان، كده هيكون مظلوم في كل حاجة
البحري ده أفضل وصحي ف كل شئ
خاصه لما تكون للسكن العائلي
ايه ميزة البحري !!
في الصيف مفيش هوا لا من البحري ولا من القبلي
اعتقد البحري مش ميزه الا في المناطق الساحليه فقط
ثلاث شقق يبقي الافضل علي شارعين
القبلي
البحري بدون نقاش
طبعا الشقق اللي ع الشارع افضل
ياحبيبي مفيش رأي في الموضوع ده…الناصية أفضل 1000 مرة..والغربي هو بحري غير صريح…وابعد عن الشقق المدفونة الخلفية 4او 5ادوار…وبعدين يا حبيبي معدش حد بيقعد في بلكونات ولا تراسات ومع ذلك عندك ميداااان وشارعين…
والسوق بيقول كده…محدش هياخد منك الشقة الخلفي…عارف انك بتبني لك…لكن باديك مؤشر…أنها تقيلة جدا ومش مرغوبة…
الواجهة القبلي بتبقى غرف النوم بحري والمسافة بينك وبين الجار ٨ متر فتقدر تهوي عادي لكن الشقة الخلفي بتبقى مخنوقة لانك مش هتعرف تقعد في بلكونة انا لو مكانك اخد الناصية
حضرتك لو المساحه ليست كبيره جدا ممكن تعمل شقتين فقط طالما للعائلة وتختار البحري
طالما للعائلة ..خد البحرى واعملها شقتين بس
نصيحة من واحد ساكن في القاهرة الجديدة
“البحري اكبر نقمة في الشتاء” لا مكيف نافع و لا دفاية نافعة
للحفاظ علي البيت صحي و لتعزيز المناعة الانسان محتاج شوية شمس
هي طالما سكن عائلي يبقي ها تلبس مين في الخلفي.
3 واجهة احسن عشان كله يبقي امامي و محدش احسن من حد.
ربنا يهديك للقرار اللي فيه خير ليك
سيبك من الخلفى خالص مهما يكون وخليك فى شقق الواجهات