أفضل قرار للجنة بيت الوطن حدث اليوم
بالاعلان الرسمي عن بدء المرحلة العاشرة أراضي
وهو فتح الموقع يوم الاحد ١٢ يناير
علشان المغترب إذا كان يريد المشاركة في هذه المرحلة
هايقدر يشوف كراسة الشروط وكمان يشوف الاسعار والمساحات في كل مدينة قبل بدء التحويلات
الذي سيبدأ يوم الثلاثاء ١٤ يناير
يعني معاك يومين علشان تقرر هاتحول ولا لا
قرارك بالمشاركة أو عدم المشاركة أنت مسئول عنه مسئولية كاملة
#شكرا أعضاء لجنة بيت الوطن علي قرار
طرح كراسة الشروط قبل التحويل بيومين ??
#بيت_الوطن
خبر ومعلومة من وزارة الإسكان
وزارة الإسكان والمرافق والمجتمعات العمرانية
طيب الناس اللي ليهم حوالات قديمة ينفع الاشتراك
السلام عليكم ممكن لنك الموقع لو سمحتم وشكرا
والشقق؟ هل هناك مرحله جديده؟
فين كراسه الشروط
نشكر معالي الوزير على استجابته السريعة لأول مطالبنا بإتاحة كل المعلومات قبل إجراء التحويل. ونرجو من سيادته اتخاذ التدابير اللازمة لمنع أي تلاعب قد يحدث من البعض باستغلال الفترة الزمنية بين الحصول على الكود واستقبال التحويلات. نقترح تحديد وقت معين لاستقبال التحويلات، بحيث إذا وصل التحويل قبل هذا الوقت يتم ترحيله تلقائيًا إلى اليوم الخامس، وليكن الوقت يوم الثلاثاء مع موعد فتح البنك المركزي المصري
نأمل من سيادتكم النظر في هذا الاقتراح بما يحقق مزيدًا من الشفافية والتنظيم وكذلك نريد التوضيح عن وضع الحوالات المرسله قبل هذا التنويه شكرا
هل للناس اللي لهم فلوس من المرة الماضية
تحويل الف دولار فقط للدخول ف الترتيب ولا ازاي هتمشي الامور
مشكورين للرد مقدما
خبر ومعلومة من وزارة الإسكان
قدمت فى التكميلية العاشرة شقق و محصلش نصيب
هل ينفع استخدم الحوالة دى فى الطرح القادم اراضى ؟!
على ان يبقى لينا الاسبقية بما ان كده كده الفلوس عند الحكومة.!!!
الناس اللى بتسال على تحويل من جوة مصر
التحويلات الداخلية اخر تحويلات بتوصل
لان البنوك فى مصر مبتخرجش الدولار غير بعد 5 ايام عمل و مبتوصلش مباشرة بتروح امريكا الاول تاخد نسبتها من التحويل و ترجع تانى لمصر
انما لو تحويل من برة مصر بيروح امريكا برضه و يخش مصر بعد خصم رسوم بنوك امريكا بس اسرع من الداخلى
بينفع التحويل من داخل مصر من حساب دولارى بقالة اكتر من ٣ شهور المبلغ موجود بالحساب
ولا التحويل ممكن يترد؟
هل ينفع التحويل من حساب دولاري جوه مصر ؟؟ وهل بتفرق في اسبقيه وصول الحواله…..التحويل من الداخل ولا الخارج ؟؟