source
#عمرو
الرئيسة/
فيديو شقق هيئة المجتمعات العمرانية/تقديمات شقق الاسكان القادمه محدود الدخل-متوسط الدخل #شقق_الاسكان_الاجتماعي#شقق_الاسكان_بقت_لكل_الناس u_
Sign Up to our social questions and Answers Engine to ask questions, answer people’s questions, and connect with other people.
Login to our social questions & Answers Engine to ask questions answer people’s questions & connect with other people.
Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.
برجاء توضيح أسباب شعورك أنك بحاجة للإبلاغ عن السؤال.
برجاء توضيح أسباب شعورك أنك بحاجة للإبلاغ عن الإجابة.
برجاء توضيح أسباب شعورك أنك بحاجة للإبلاغ عن المستخدم.
بعد اذنك ممكن ترد ع سوالي ينفع لو انا متزوجه ومش بشتغل اقدم ع شقه؟
ما فيش حاجه في المنصوره
ممكن حضرتك تفدني بخصوص الاوراق المطلوبه للمطلقه ومعي اولاد وبالنسبة لقسيمه الطلاق تكون كمبيوتر ولا قسيمه المأذون عادي وسؤال تاني معلش بخصوص انه تم زواج تاني وتم الطلاق المفروض اقدم اني وثيقه وتجهيز الورق امتي يكون جاهز
لو سمحت ممكن المغترب يقدم ف الاسكان الاجتماعي القادم؟
ومسكن هيكون أمتي من فضلك
استاذ عمر تحياتي لحضرتك انا كنت مقدم في الإعلان اللي فات في شهر يناير ٢٣ سكن مصر اللي في التجمع الخامس ودفعت ٧٠ الف في بنك الإسكان جديه حجز ولم اوفق لانه كان الحجز عن طريق النت وطبعا الموقع كان مغلق شوية ومعلق شويه ومش عاوز يفتح المهم في الاخر تم حجز جميع الوحدات لما الموقع فتح معايا علي النت ولم اوفق وسألت قالو انه فيه مسهل عقاري يقولي ايه الطريقة اللي اقدر احجز لو نزل اعلان تاني علما بانني لم اسحب من البنك ال ٧٠ الف وسبتهم في البنك من ساعتها ياريت حضرتك تقولي عمل ايه واتصرف ازاي وانا تحت الامروشكرا
يبقي معايا رينچ كام عشان اقدر اقدم في دار مصر الجاي أن شاء الله اللي هو في شهر ٣ أو ٤ ؟؟؟؟؟
وضع المقدمين للإعلان ال١٦ وجتلهم الموافقة. ولسة مدفعوش الأقساط؟؟؟؟
إلا قدم في الإعلان 16ومقبول ايه الخطوة الجاية
استاذ عمرو البنك طلب من شهادة دخل بتاريخ جديد ولكن المحاسب سافر هل ينفع اعمل شهادة من محاسب تاني وايه الحل في البيانات؟
ايهما افضل نموذج و تشطيب و رقي و تحضر بين كل من التابع ل صندوق الاسكان و هيئة التعاونات و البناء
ايهما افضل اماكن طرح من وجة نظر حضرتك طبعا و شكرا
يا استاذ عمرو دلوقتي انا قدمت في سكن لكل المصريين في اسكندريه برج العرب ودفعت ١٥ الف وكراسه الشروط وجاتلي الرساله من حوالي شهر دلوقتي ايه الاجراء الي بعد كدا
يااستاز عمرو ممكن تتكلم عن مبدرة البنك المركزي للتمويل العقاري والخطوات اي ونبدء ازاي
مساء الخير انا كنت مقدم في اعلان سكن لكل المصريين 4 وطبعا زي ماحضرتك عارف مافيش حد قدر يحجز الشقق كنت محتاج رايك اسحب مقدم جديه الحجز ولا اسيبه زي ماهو للاعلان اللي بعده ويكون لسه اولويه الحجز وهل لو عوزت اسحب المقدم في اي وقت لظهور اعلان اخر مثلا اقدر اسحبه ولاايه لاني اول مره اقدم بصراحة وماعنديش اي خلفيه
العاشر من رمضان هتنزل ؟؟ محدود الدخل
اخبار اعلان ١٤ اية العبور ارجو الرد
محتاج رقم حضرتك بعد ازنك
هينفع اقدم على شقه
انا مطلقه وباخذ معاش ولدى 2000جنيه واخذت على المعاش قرض من بنك مصر لمده ثلاث سنوات
تقديمات محدودي الدخل القادمه هتبقي سهله الحجز ولا صعب واللي يلحق يلحق؟