بصراحه اوقات الواحد بيجيله الضغط من تعليقات البعض لعدم الفهم والغباء المستشري داخل عقولهم .. جمعية اتحاد مطوري القاهره الجديده تحاول وبقدر الامكان وما يمثلها من مطورين برئاسة المهندس البستاني تبذل الجهد والعطاء والصرف والجري وراء كل مشكله لحلها وتذليل الصعاب وبنتعب ونجتهد للقضاء علي البيروقراطيه ولانجاح مشروع بيت الوطن مع كل ما (يعتريه) من صعاب لحلها لان مصالحهم هي مصالحكم واراضيهم جنب اراضيكم وما ينطبق عليكم ينطبق عليهم .. والاقي واحد يقولك المصلحجيه رايحين لمصالحهم بس !! طيب وهل تم تقسيم بيت الوطن الي احياء للمطورين جزء والافراد جزء اخر !! يا ريت نفهم الناس بتتعب عشان مصالحهم اللي هي بتصب مع مصالحكم في مكان وطريق واحد بل بالعكس هم بالمواجهه وانتم بعيدا عنها وبكل متاعبها وصعابها فبلاش نتكلم ونقول مصلحجيه وكلام لا صلة له بالواقع والحقيقه واي حد هحس انه ظالم في حكمه هيكون غير مرحب بيه معنا… .ونسيت اكتب كمان مشاكل الناس اليوميه والاقساط والف حاجه بنحاول نحلها وعمرنا ما قولنا لحد لا .. شكرا جزيلا
بصراحه اوقات الواحد بيجيله الضغط من تعليقات البعض لعدم الفهم والغباء المستشري دا… خ_
شارك
مشكورين علي الوقت والمجهود
ولا يهمك ياحاج علاء
جهد مشكور منك و من الجمعية
استمروا بلا توقف ?
ياحج متتعبش قلبك
جهد مشكور
نحن شعب تسيطر عليه دائما نظرية المؤامره
ربنا معاكم واحنا في ظهركم وسند لكم
العمل ثم العمل ثم العمل ولا تلتفت للخلف يا أصيل يا عمدتنا ?
كلنا مصالحنا واحده يا جماعه بالعكس هم علي الارض وانتم بعيد .. ولو هما بيعملو لمصالحعم مش عيب لانها مصلحتكم بنفس الوقت
ربنا معاكم واحنا في ظهركم وسند لكم
ربنا يقويكم ?
تمام ياعمده ، بس برضوا انتم بتاخذوا ثواب من ربنا مقابل قضاء حوائج الناس دا ، هههههههه يعني ملكوش عندنا حاجه ، ??
ابقي شوفلي امتي تسليم قطعه الارض بتاعتي بقي ، ????
او الواعر. محافظ حي الاكابر كان موجود. كنت قصدته بالمهمه دي ?
بارك الله فيكم ولا تلتفتوا لأي واحد مش فاهم سامحهم الله
الف شكر يا عمده عمرك ما إتأخرت عل حد في اي طلب ربنا معاك وبالتوفيق ان شاء الله
Alaa Jamaan ده بدل ما يقول الله يعينك ويقويك أو كلمة شكر ناس تجيب ش ل ل .
هو حقك تزعل طبعا وتعمله بلوك وحاجات تانية، سيبك منهم الكبير كبير يا عمدة بيت الوطن .
شكرا ليك على مجهودك وتعبك وطبعا معاك جمعية المطورين كلهم.
يا عمده الناس بتتفاجئ بمشاكل غريبه ومحدش فاهم ليه وازاي
مش هتقولنا بقي ايه مشكله الارتفاعات دي ،،، مش فاهمين فيها حاجه ؟
جهد مشكورين عليه وفعلا مجهود كبير وربنا يوفقكم في حل المشاكل الكثيره
الله يعطيكم الصحة والعافيه جميعا
الف شكر يا ابو محمود ??، وسع صدرك ?، ديه ضريبة اللي بيتعرض للعمل العام ، عمرك ما هتعرف ترضي كل الناس
يا عم علاء ده في ناس لسه كنت عايز . ولابلاش بيقول ان الارتفاع ده كويس جدا وحسب كل الادوار ونسي يحسب البلاطة ..
ربنا يعافينا يا رب ويهديهم
ربنا يوفقكم ويعينكم وكل عمل في ميزان حسناتكم والاجر من الله سبحانه وتعالي ربنا معكم
المصلحة للجميع بلا استثناء وبارك الله في جهودكم واعانكم الله لكل خير جميعا
المشكلة حرفيا مش في فهم او مصالح شخصية.
المشكلة فعلا في ناس غاوية خلق مشاكل بلا داعي وعمل بلبلة نحن في غنى عنها او خلق مشكلة بسيطة للمواطنين او الملاك تلهيهم شوية عن مشاكل أكبر لحين حل المشكلة الاكبر .
الله يوفقكم
الناس واحده واحده هتفهم ان
لولا شركات التطوير او الافراد المطورين حتي و ان كانو صغارا ، كان زمان التجمع صحراء ،
و بدون الشركات ، بيت الوطن مش هيتعمر
يا حاج علاء انت رجل محترم ويمكن اللى داخل يعلق ده ملوش اصلا ارض فى بيت الوطن …بس بيحب يشوشر وخلاص
جزاكم الله كل الخير … البوست صحيح ١٠٠% .. لكم الشكر
ربنا معاكم يا عمده وربنا يبارك فيكم جميعا أعضاء الجمعيه المحترمين
ربنا يوفقكم والله فى ناس بتكون تعليقاتها مستفزة والواحد بيمسك نفسه علشان ما يرد عليهم
ربنا ييسر كل أمر عسير
فعلا اي تعاملات مع الاجهزه الحكوميه موضوع صعب جدا
بصراحه حضرتك محترم جدا
ووقفت معانا لما احتجنالك
وبدون مقابل
ربنا يجعله في ميزان حسناتك
يا أستاذ علاء يا أبو محمود
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
جُهدكم معروف ومشكور طبعاً
ومن لا يشكر الناس لا يشكر الله
أنتم نعم البشر والجميع يعلم ذلك
أنتم وآجهة مُشرفة لنا جميعاً
أنتم تقومون بأعمال لا نستطيع فعلها ولا نعرف طريقها ولا حتى كيف تتم ،
وأنت بالأخص تخدم وتساعد الجميع مسخر نفسك ووقتك ومجهودك لخدمة الجميع – فعلاً الجميع – من تعرف ومن لا تعرف ( يعني بالبلدي أنت سبيل للجميع )
جزاك الله خيراً وجزى النُخبة الفاضلة أعضاء ورئيس جمعية المطورين الف خير على ما بذلتموه وما تبذلوه من جهد ونتائج نافعة لنا جميعاً .
وفقكم الله وسدد خطاكم
ولا تلتفت لشرذمة لا تفقة
تحياتي للجميع
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
متزعلش نفسك يا استاذ علاء دي ناس بتهبد كلام وخلاص